Közbiztonság

A NAP 24 ÓRÁJÁBAN HÍVHATÓ SEGÉLYHÍVÓSZÁM: 112 

 

Paul Attila c.r. tzls. körzeti megbízott

Működési körzet: Szabadbattyán község

Telefon: 06/20/210-2483

Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1

Fogadóórájának időpontja: minden hónap második keddjén 16-17 óra között

 

Tósoki Szabolcs r. ftőrm. körzeti megbízott

Működési körzet: Szabadbattyán község

Telefon: 06/20/372-7696

Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1

Fogadóórájának időpontja: minden hónap első keddjén 17-18 óra között!

 

Nagy Miklós r. ftőrm. körzeti megbízott

Működési Körzet: Szabadbattyán község

Telefon: 06/20/210-4933

Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1

Fogadóórájának időpontja: minden hónap harmadik keddjén 13-14 óra között!

 

Kömives Tibor r. ftőrm. körzeti megbízott.

Működési Körzet: Úrhida község.

Telefon: 06/20/290-5030

Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1

Fogadóórájának időpontja: minden hónap első szerdája 14-15 óra között

 

László Tamás. c.r. tzls. körzeti megbízott.

Működési körzet: Sárszentmihály község körzeti megbízottja.

Telefon: 06/20/270-8097

Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1

Fogadóórájának időpontja: minden hónap második szerdája 13-14 óra között

 

MI A 112-ES SEGÉLYHÍVÓSZÁM?

 A 112 az Európai Unió tagállamainak a nap 24 órájában hívható segélyhívó száma, amelynek hívásával azonnali segítség kapható a készenléti szervektől (Rendőrség, Mentőszolgálat, Katasztrófavédelem). A 112-es segélyhívószámot közel 30 évvel ezelőtt az Európai Unió kezdeményezése alapján hozták létre azzal a céllal, hogy a bajbajutottaknak csak egy segélyhívószámot legyen szükséges megjegyezni függetlenül attól, hogy mentőt, tűzoltót vagy rendőrt szeretnének hívni.
A 112-es segélyhívó szám minden nyilvános, vezetékes és mobiltelefonról ingyenesen hívható. A legtöbb mobiltelefonon a 112-es szám a billentyűzár feloldása nélkül is hívható. Abban az esetben is lehet 112-es hívást kezdeményezni, ha nincs hálózat a mobiltelefonon.

Hol fogadják a 112-es segélyhívást?

Hazánkban Miskolcon és Szombathelyen alakították ki a hívásfogadó központokat, ahol a hívásfogadó operátorok fogadják és szükség esetén onnan továbbítják a bejelentéseket az illetékes, intézkedő készenléti szervek részére.

Segélyhíváskor mit kell mindenképpen elmondani?

A 112-es segélyhívószám felhívását követően a hívásfogadó központ operátora jelentkezik, aki az alábbi alapinformációkat fogja megkérdezni (a körülmények és a lehetőségek függvényében amennyire lehet nyugodtan, tagoltan és érthetően kell válaszolni):

  • a bejelentő neve, telefonszáma;
  • az esemény helyszíne;
  • mi történt, kinek van szüksége segítségre;
  • az esemény kapcsán felmerül-e valakinél közvetlen életveszély;
  • esetleges sérültek száma, a sérülés(ek) foka;
  • az esemény folyamatban van-e vagy már lezajlott.

Mi történik, ha valaki indokolatlanul felhívja a 112-es segélyhívószámot?

A segélyhívó számok rendeltetéstől eltérő használata és a valótlan bejelentés is szabálysértésnek minősül és pénzbírság megfizetését vonhatja maga után.
Az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, veszélybe sodorva azoknak az életét, akik valóban a rendőrség, mentőszolgálat vagy a katasztrófavédelem segítségére szorulnak.

Skip to content

Ha továbbra is használni szeretné az oldalt , akkor fogadja el a cookie-k használatát . Bővebben

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.

Bezárás