A NAP 24 ÓRÁJÁBAN HÍVHATÓ SEGÉLYHÍVÓSZÁM: 112
Paul Attila c.r. tzls. körzeti megbízott
Működési körzet: Szabadbattyán község
Telefon: 06/20/210-2483
Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1
Fogadóórájának időpontja: minden hónap második keddjén 16-17 óra között
Tósoki Szabolcs r. ftőrm. körzeti megbízott
Működési körzet: Szabadbattyán község
Telefon: 06/20/372-7696
Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1
Fogadóórájának időpontja: minden hónap első keddjén 17-18 óra között!
Nagy Miklós r. ftőrm. körzeti megbízott
Működési Körzet: Szabadbattyán község
Telefon: 06/20/210-4933
Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1
Fogadóórájának időpontja: minden hónap harmadik keddjén 13-14 óra között!
Kömives Tibor r. ftőrm. körzeti megbízott.
Működési Körzet: Úrhida község.
Telefon: 06/20/290-5030
Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1
Fogadóórájának időpontja: minden hónap első szerdája 14-15 óra között
László Tamás. c.r. tzls. körzeti megbízott.
Működési körzet: Sárszentmihály község körzeti megbízottja.
Telefon: 06/20/270-8097
Körzeti megbízotti iroda: Szabadbattyán, Csíkvár tér 1
Fogadóórájának időpontja: minden hónap második szerdája 13-14 óra között
MI A 112-ES SEGÉLYHÍVÓSZÁM?
A 112 az Európai Unió tagállamainak a nap 24 órájában hívható segélyhívó száma, amelynek hívásával azonnali segítség kapható a készenléti szervektől (Rendőrség, Mentőszolgálat, Katasztrófavédelem). A 112-es segélyhívószámot közel 30 évvel ezelőtt az Európai Unió kezdeményezése alapján hozták létre azzal a céllal, hogy a bajbajutottaknak csak egy segélyhívószámot legyen szükséges megjegyezni függetlenül attól, hogy mentőt, tűzoltót vagy rendőrt szeretnének hívni.
A 112-es segélyhívó szám minden nyilvános, vezetékes és mobiltelefonról ingyenesen hívható. A legtöbb mobiltelefonon a 112-es szám a billentyűzár feloldása nélkül is hívható. Abban az esetben is lehet 112-es hívást kezdeményezni, ha nincs hálózat a mobiltelefonon.
Hol fogadják a 112-es segélyhívást?
Hazánkban Miskolcon és Szombathelyen alakították ki a hívásfogadó központokat, ahol a hívásfogadó operátorok fogadják és szükség esetén onnan továbbítják a bejelentéseket az illetékes, intézkedő készenléti szervek részére.
Segélyhíváskor mit kell mindenképpen elmondani?
A 112-es segélyhívószám felhívását követően a hívásfogadó központ operátora jelentkezik, aki az alábbi alapinformációkat fogja megkérdezni (a körülmények és a lehetőségek függvényében amennyire lehet nyugodtan, tagoltan és érthetően kell válaszolni):
- a bejelentő neve, telefonszáma;
- az esemény helyszíne;
- mi történt, kinek van szüksége segítségre;
- az esemény kapcsán felmerül-e valakinél közvetlen életveszély;
- esetleges sérültek száma, a sérülés(ek) foka;
- az esemény folyamatban van-e vagy már lezajlott.
Mi történik, ha valaki indokolatlanul felhívja a 112-es segélyhívószámot?
A segélyhívó számok rendeltetéstől eltérő használata és a valótlan bejelentés is szabálysértésnek minősül és pénzbírság megfizetését vonhatja maga után.
Az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, veszélybe sodorva azoknak az életét, akik valóban a rendőrség, mentőszolgálat vagy a katasztrófavédelem segítségére szorulnak.